skip to Main Content
  حمایت
بنیاد در مهر

بنیاد در مهر

طرح توسعه جامعه محلی؛ پشتیبانی کنکوری‌های خانه هدی! 

متقاضیان کنکور کارشناسی ۱۴۰۰ در خانه هدی زاهدان با تسهیلگران بومی بنیاد، با رعایت پروتکل های بهداشتی، از ترس‌ها و نگرانی‌ها، برنامه‌ها و نیازهایشان برای کنکور ۱۴۰۰ صحبت کردند، در این جمع یک دختر و پسر از خانه هدی که تجربه شرکت در کنکور را داشتند نیز حضور داشتند و درباره تجربیاتشان صحبت کردند که برای شرکت‌ کنندگان بسیار مفید بود. درحال حاضر در تلاش هستیم برنامه‌های مشاوره، پشتیبانی و آزمون‌های آزمایشی برای ۱۱ نفر از متقاضیان کنکور ۱۴۰۰ تدارک ببینیم.

طرح یادگیری مشارکتی؛ تسهیلگران معیشت پایدار

در ادامه پیگیری‌های اجرای طرح توان‌افزایی تسهیلگران بومی با عنوان یادگیری مشارکتی تسهیلگران معیشت پایدار، با همراهی مشاوران بومی و مشاوران علمی خود سرفصل‌های محتوایی آموزشی-مهارتی دوره را در قالب ۹۶ ساعت فعالیت یادگیری مشارکتی طراحی کردیم. در بخشی از این دوره به گفتگو پیرامون مهارت‌های عمومی و شایستگی‌های لازم برای تسهیل‌گری و همچنین به مبانی تسهیل‌گری و توسعه مشارکتی خواهیم پرداخت و در بخش دیگر در قالب تمرین گروهی و کسب مهارت پیرامون گفتگوی های صورت گرفته همراه یکدیگر خواهیم بود.
این دوره در سه استان خراسان جنوبی، خوزستان و سیستان و بلوچستان با همراهی برخی سمن‌های بومی در آذر ماه به اجرا در خواهد آمد.

طرح توان‌افزائی جوانان؛ فصل بازاندیشی

فصل بهار و تابستان برای طرح توان افزائی جوانان فصلی شلوغ بود با توجه به بحران کرونا و نیاز کسب‌وکارها به تاب‌آوری ما در تیم جوانان آموزش‌ها و مشاوره‌هایی را برای کسب و کارهای خرد تدارک دیدیم که تحت عنوان استمرار کسب و کارها خرد و کوچک در بحران کرونا ارائه شد. سه برنامه زنده اینستاگرامی، ۱۶ وبینار برای کسب وکارها با موضوعات مختلف و مشاوره‌های فردی از جمله این برنامه‌ها بود. با توجه به اینکه استمرار کسب وکار های خرد در شرایط پیچیده فعلی ابعاد تازهای یافته و نیازهای جوانان صاحبان کسب وکار متنوع و بیشتر شده است، تیم جوانان تصمیم دارد برای شروع فصل جدید به مطالعه و بررسی راه‌های جدید برای حمایت از این کسب وکارها بپردازد و پیشنهادهای متناسب با شرایط را ارائه دهد.

همچنین دو کارگاه مجازی استفاده زنان دارای کسب و کار از فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی و شبکه‌های اجتماعی با همکاری معاونت امور زنان ریاست جمهوری برای زنان کارآفرینان بومی در چندین استان کشور برگزار شد.

اتاق کارآفرینی مدارس: فصل نو، طرح نو

با توجه به شرایط فعلی مدارس در بحران کرونا تیم اتاق کارآفرینی مدارس نیز لازم دید که بازبینی بر نحوه اجرای اتاق کارآفرینی در سال تحصیلی جدید داشته باشد. در مهر ماه با جلساتی که در این خصوص در تیم اتاق کارافرینی داشتیم تصمیم بر آن شد امسال روی دانش آموزان سال آخر هنرستانها در دو استان خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان تمرکز کنیم و در کسب شناخت آنان از بازار کار و ایجاد یک کسب و کار واقعی سهیم باشیم. ماه‌های بعد منتظر خبرهای بیشتر از اتاق کارآفرینی باشید.