skip to Main Content
  حمایت
فراخوان تامین مالی جمعی: همراه کسب‌وکار زنان زابل باشیم

فراخوان تامین مالی جمعی: همراه کسب‌وکار زنان زابل باشیم

روستای دهنو و زیارت جهانتیغ یکی از روستاهای واقع در بخش سیستان استان سیستان و بلوچستانه، روستایی نزدیک زابل و در شمال شرقی شهرستان نیمروز.

روستایی که  مردمانش روزگارانی نه چندان دور از طریق کشاورزی و دامپروری معیشت داشتند، روستای پر رونق و سرسبز، اما بعد از خشکسالی سال ۱۳۸۷ کشاورزی از رونق افتاد خیلی از دامها به دلیل کم آبی تلف شدند و بیشتر جمعیت روستا به شهرهای دیگه مهاجرت کردند اما برخی از مردمان روستا به دلایل مختلف در روستا موندند. امروز این روستا  با ۴۰ خانوار و جمعیتی حدودا ۲۳۵ نفر به زندگی ادامه می‌ده.

زنان روستا تصمیم گرفتند دست به کار بشند و با تولیدات خامه‌دوزی، کشک سیستان و کارهای خانگی دیگه حیات رو به روستا برگردونند.

از پاییز سال گذشته بنیاد توسعه کارآفرینی وارد این روستا شد و با کمک تسهیلگر بومی فعال این روستا موفق به تشکیل یک گروه خودیار از ۲۰ نفر از زنان فعال روستا شد. اعضا اسم گروه رو «کسب‌وکار بهاره» گذاشتند، صندوق تشکیل دادند، آموزش دیدند، با کمک تسهیلگر بومی کتابخونه روستا رو تجهیز کردند و در ادامه هم تصمیم گرفتند پارچه بافی یاد بگیرند. بنیاد هم کمک کرد آموزش‌هایی مثل کارگروهی، کار تیمی، صندوق پس‌انداز و کسب‌وکار جمعی فراهم بشه.

حالا این گروه قصد داره از سال جدید شروع کنه به تولید پارچه‌های با کیفیت، اما از اونجایی که هنوز نوپا هستتند و صندوق گروه جان نگرفته، برای تهیه نخ نیاز به کمک دارند. با کمک تسهیلگر گروه هم یه جدول از میزان و مبلغ نخ‌ها تهیه کردند.

همراهی شما بی‌شک می‌تونه کمک کنه قصه کسب‌وکار این زنان به خوشی ادامه پیدا کنه و اتفاقات خوب برای روستا بیفته. همین امروز هم با تشکیل گروه اتفاقات خوب هم شروع شده. مثلا زینب دختر ۱۴ ساله روستا با تشویق گروه دوباره به مدرسه برگشته، زنان روحیه بهتری پیدا کردند و  قبل از عید برای اولین بار از روستا خارج شدند و به یک اردوی دسته جمعی رفتند، و حتی تونستند برای برخی خانواده‌های روستا که نیاز داشتند بسته ارزاق تهیه کنند. گروه بهاره برنامه‌های زیادی داره، همراهشون باشیم!

هر مبلغی، هرچند کوچک نشان از همراهی و همدلی شما است. لطفا در صورت تمایل فیش واریزی را برای ما ایمیل یا دایرکت کنید تا شماره را در جریان پیشرفت پروژه قرار دهیم.

  • شماره حساب: ۱-۳۱۴۸۲۷۸-۸۵۰-۱۴۷ بانک اقتصادنوین، شعبه اسفندیار به نام «بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان»
  • شماره کارت: ۶۲۷۴۱۲۱۹۴۰۰۰۳۶۹۲ –بانک اقتصاد نوین به نام بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان

  

برآورد هزینه خرید نخ برای ۲۵ دستگاه پارچه­‌بافی گروه کسب‌و کار بهاره روستای دهنو و زیارت جهانتیغ

ردیف

نوع وسیله

تعداد دستگاه­‌ها

جمع کل هر دستگاه پارچه­‌بافی (ریال)

برای تعداد ۵ دستگاه پارچه‌­بافی (ریال)

۱

نخ چله (پنبه) با تراکم ۱۳

۵

۱۲۴۰۰۰۰۰

۶۲۰۰۰۰۰۰

۲

نخ چله (ویسکوز) با تراکم ۱۴

۵

۷۵۰۰۰۰۰

۳۷۵۰۰۰۰۰

۳

نخ بافت (پنبه)

۵

۱۲۴۰۰۰۰۰

۶۲۰۰۰۰۰۰

۴

نخ بافت (ویسکوز) با تراکم ۱۴

۵

۱۰۰۰۰۰۰۰

۵۰۰۰۰۰۰۰

۵

هزینه چله­‌کشی

۵

۷۵۰۰۰۰

۳۷۵۰۰۰۰

 

جمع کل

۲۵

۴۳۰۵۰۰۰۰

۲۱۵۲۰۰۰۰