skip to Main Content
  حمایت
پایان فاز تکمیلی طرح ملی مسیر و کسب کار من ویژه منتخبین دارای ایده در سراسر کشور

پایان فاز تکمیلی طرح ملی مسیر و کسب کار من ویژه منتخبین دارای ایده در سراسر کشور

برگزاری دوره تکمیلی طرح ملی مسیر کسب وکار در ۵ منطقه ایران با حضور افراد منتخب دارای ایده از سراسر کشور

از اواخر سال ۱۳۹۶ طرح ملی «مسیر کسب و کار من» برای کمک به توسعه فرهنگ خوداشتغالی و خویش­فرمایی در جامعه جوانان توسط بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان و با حمایت معاونت امور زنان و خانواده  آغاز شد.

در واقع طرح مسیر کسب و کار من با هدف شناسائی و آشنائی اولیه ۱۰۰ نفر در هر استان نسبت به فرصت­های کسب و کار و فرایند شکل گیری آن بر پایه بوم مدل کسب و کار، اجرایی گردید.

با این هدف۳۷۸ نفر برای ورود به فاز تکمیلی طرح انتخاب شدند.

فاز تکمیلی طرح برای منتخبین و افرادِ پا بهِ کار فاز اول  از اواخر سال ۱۳۹۷ برنامه­ریزی و اجرا شد. هدف از این فاز آموزش و مشاوره جوانان منتخب فاز اول طرح ملی مسیر کسب وکار من،کمک به ایجاد کسب و کارهای جدید توسط جوانان مستعد خویش­فرمایی و کمک به توسعه کسب و کارهای جوانان دارای کسب وکار است.

در این فاز افراد به دو گروه صاحبان ایده و صاحبان کسب و کار تقسیم شدند دوره آموزشی صاحبان ایده سراسر کشور در ۵ منطقه شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز برگزارشد و منتخبین استان ها به فراخور استان محل زندگی به یکی از استان های منتخب این مناطق دعوت شدند. فاز تکمیلی دوره­ای ۵ روزه بود که در آن آموزش­هایی همچون طرح کسب و کار، مدل کسب و کار، بازاریابی، مهارت های ارتباطی و کار تیمی، سبک زندگی کارآفرینانه، تامین منابع مالی و مدیریت پروژه ارائه می­شود.

در این مرحله بیش از ۲۰۰ جوان از آموزش های فاز تکمیلی مسیر کسب و کار من بهره برده­اند و در حال تکمیل و نگارش طرح کسب و کار خود جهت ارائه مشاوره­های بیشتر هستند.