skip to Main Content
  حمایت
بنیاد در خرداد

بنیاد در خرداد

از خرداد این آخرین ماه بهار استفاده کردیم تا علاوه بر تکمیل و بازبینی استراتژی‌های سالانه بنیاد و انطباق پروژه‌ها با شرایط ویژه کرونایی، اهداف و ارزش‌های بنیاد را بازنویسی کنیم و نگاه‌مان به همکاری داوطلبانه در بنیاد را مکتوب و در وب‌سایتمان قرار بدهیم.

توان افزائی جوانان: ادامه مسیر آموزش در فضای مجازی

تیم جوانان بنیاد طبق روال سه ماه اخیر سعی کرد از طریق فعالیت‌­های ترویجی ، آموزشی و مشاور‌ه­ای برای کسب و کارهای خردو نوپا، در حد توان خود به تاب آوری کسب و کارهای جوانان در بحران کرونا کمک کند از جمله این برنامه­‌ها برگزاری برنامه زنده ایستاگرامی با عنوان شایستگی مدیریتی و ضرورت آن در بحران و ادامه وبینارهای استمرار کسب و کارهای خرد در در بحران کرونا بود.

تیم جوانان بنیاد همچنان برنامه دارد از بستر فضای مجازی برای فعالیت‌های توان افزائی کسب و کارهای جوانان استفاده کند.

 توسعه جامعه محلی : تمرکز بر ارتقا مهارت‌های اجتماعی نوجوانان، جوانان و تسهیل­گران

خرداد فرصت مناسبی برای برگزاری طرح­ها و آموزش‌­هایی برای ارتقا مهارت جامعه مخاطب ما در پروژه­‌های توسعه جامعه محلی بود. یکی از طرح‌­ها، طرح توان افزایی نوجوانان و جوانان شیرآباد و همت آباد – زاهدان با رویکرد توسعه فردی و  ارتقا مهارت­های اجتماعی است. این طرح که با همکاری انجمن یاران دانش و مهر تعریف شده، مانند سایر طرح‌های بنیاد نیازمند حضور فیزیکی در منطقه بود، از این رو فعالیت­‌های طرح بازبینی شده و مواردی که امکان اجرای آن بشکل غیرحضوری وجود داشت مشخص و جایگزین شد تا تداوم شیوع کرونا مانع از پیشبرد این طرح نشود. فعالیت‌های طرح با برنامه‌ریزی درسی و مشاوره غیرحضوری برای داوطلبان کنکور کارشناسی ۹۹ در حال اجراست.

همچنین دوره ی آنلاینی با عنوان «گفتگو برای کمک به دیگری» ویژه تسهیل‌گران در هفته پایانی خرداد آغاز شده است.

علاوه بر دوره­‌های مهارت‌­آموزی یک برنامه زنده اینستاگرامی نیز با موضوع «مدیریت محله محور در مهار کرونا با مشارکت سازمان­های محلی و تسهیل­گران بومی» با حضور فیروزه صابر موسس بنیاد برگزار شد.(ویدئوی این گفتگو در اینستاگرام بنیاد موجود است)

اتاق کارآفرینی: فصل امتحانات دانش‌آموزان  فرصتی برای برنامه‌ریزی

از آنجایی که خرداد فصل امتحانات دانش‌­آموزان است  تیم اتاق کارآفرینی از این فرصت برای برنامه‌ریزی جشنواره مجازی در تیرماه که ایستگاه پایانی طرح امسال است استفاده کرد. منتظر خبرهای جشنواره باشید و همراهی‌مان کنید.