skip to Main Content
  حمایت
بنیاد در تیر

بنیاد در تیر

اتاق کارآفرینی: ماه شکوفایی زحمات دانش آموزان

طرح اتاق کارآفرینی مدارس بعد از پیمودن مسیر پرفراز و نشیب به آخرین گام خود در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ رسید. ۲۴ الی ۲۷ تیر ماه، سایت دستادست میزبان جشنواره مجازی طرح اتاق کارآفرینی مدارس بود که در آن دانش آموزان نتایج کسب و کارهای تمرینی خود را ارائه دادند.

طرح توان‌افزائی جوانان: برنامه‌ریزی برای شروع دوباره

با توجه به نیاز روز افزون جوانان صاحب کسب وکار به آموزش و مشاوره در حوزه تاب آوری کسب وکارشان در این شرایط بحرانی تیم طرح توان افزائی جوانان برای شروع دوباره وبینارهای آموزشی استمرار کسب وکارهای خرد در بحران کرونا برنامه ریزی کردند این وبینارها از هفته اول مرداد تا پایان شهریور برگزار خواهد شد.

توسعه جامعه محلی: سمن‌های محلی، کار خیر و ادامه مسیر توان افزائی

در ماه تیر چندین اتفاق نیکو برای طرح توسعه جامعه محلی افتاد.

یک خانه هدی دیگر در شهرستان نگور راه اندازی شد این خانه به صورت مشارکتی و با کمک تسهیل‌گران محلی نگور در استان سیستان و بلوچستان تاسیس شده است. هدف این خانه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و تشکیل گروه­های خودیار است. فعالیت­‌های این خانه شامل دوخت لباس بلوچی، مهر زنی روی لباس­‌های زنانه بلوچی،کریشی دوزی، و سرهم بندی لباس های زنانه بلوچی است هم چنین این خانه در بحث فرآورده های غذایی نیز فعال خواهد بود.

در این ماه برنامه زنده ایستاگرامی هم با موضوع «چگونه از کار خیر دلسرد نشویم با محوریت چالش­‌های سمن‌های بومی در بحران کرونا» با حضور زهرا عمرانی عضو هیات مدیره بنیاد برگزار شد. این برنامه را می توانید در اینستاگرام بنیاد ببینید.

همچنین باید اضافه کرد در ادامه طرح توسعه فردی و اجتماعی نوجوانان و جوانان زهدان، در بخش آموزش‌های مربوط به یادگیری مهارت فنی برای جامعه مخاطب، دوره کاروزی و استاد شاگردی برای تابستان ۹۹ مدنظر قرار گرفت. در این بخش از طرح، خیریه ناجیان که یکی از نهادهایی است که پیش از این در سالهای گذشته دورههای استاد-شاگردی را برای گروه نگین برگزار کرده به بنیاد و انجمن یاران پیوست.