skip to Main Content
  حمایت
بنیاد در شهریور

بنیاد در شهریور

طرح توسعه جامعه محلی: از خرمشهر تا زاهدان

گروهی از زنان توانمند روستای سرحانیه خرمشهر توانسته‌­اند با حمایت­‌های موسسه بهار خرمشهر، تلاش تسهیلگران بومی و همراهی بنیاد در شرایط بحرانی همه­‌گیری کرونا، کسب‌وکار کوتاه مدت تولید ماسک کودک و نوجوان را راه اندازی کنند.

این زنان سال گذشته صندوق خودیار تشکیل داده‌­اند و آموزش­‌هایی را نیز در حوزه مهارت­‌های زندگی و کسب و کار گذرانده‌­اند و هم­‌اکنون در کنار تولید ماسک، با رعایت اصول بهداشتی در حال تمرین شیرینی پزی نیز هستند.

حرفه‌آموزی گروه نگین: طرح حرفه آموزی کودکان و نوجوانان گروه سنی ۱۴ تا ۲۰ سال از سال ۱۳۹۷ هر ساله در سه ماه تابستان برگزار می شود. در این طرح متقاضیان بر حسب علاقه، نیاز و دانش خود در دوره های حرفه آموزی شرکت می کنند. ۲ تسهیلگر در این فرایند مشارکت و همکاری می کنند. در تابستان ۱۳۹۹ این طرح برای ۳۰ نفر در ۱۰ عنوان دوره، با همکاری خانه هدی، موسسه ناجیان، موسسه پویا، انجمن یاران دانش و مهر و بنیاد توسعه کارآفرینی اجرا شد.

آموزش: طرح توان­‌افزائی تسهیلگران بومی

یادگیری مفاهیم و مهارت‌های تسهیلگری توسط تسهیلگران بومی با رویکرد کسب‌وکار از اهداف بنیاد توسعه کارآفرینی است. از این رو طرح جدید توان‌افزایی تسهیلگران بومی با تمرکز اولیه بر آموزش مجازی در بنیاد کلید خورده است. با مشخص شدن اقدامات لازم، و تعیین شبکه همکاری شامل تیم اجرایی، مشاوران بومی، همکاران منطقه‌ای، و مشاوران علمی، در حال مذاکره و هماهنگی با مدرسین هستیم.

طرح توان­‌افزائی جوانان: هارمونی کار و زندگی 

در ماه شهریور تیم جوانان با همراهی یکی از اعضای هیات مدیره بنیاد دکتر زهرا رهایی سلسله وبینارهای تخصصی برای حوزه‌­های مختلف کسب و کار را با موضوع برنامه­‌ریزی عملیاتی برای استمرار در بحران کرونا برگزار نمود. هدف از برگزاری این وبینارها این بود که صاحبان کسب و کار بیاموزند چگونه بر اساس شرایط فردی و ویژگی­های زندگی خود برنامه درستی را برای کسب وکار خود تدوین کنند که ضمانت اجرایی داشته باشد.