skip to Main Content
  حمایت
بنیاد در مرداد

بنیاد در مرداد

طرح توان‌افزائی جوانان: سلسله وبینارهای کسب‌وکار

با توجه به نیاز جوانان صاحب ایده و یا کسب‌و‌کارهای کوچک به آموزش‌­ها و مشاوره‌­های مبتنی بر شرایط کرونا در ماه مرداد ۵ وبینار عمومی با موضوعات قوانین و مقررات کسب وکار، حسابداری کابردی، دیجیتال مارکتینگ ، مدیریت نیروی انسانی و مدیریت و تعالی سازمانی برگزار شد. بعد ازاتمام این وبینارها ۵ وبینار دیگر برای حوزه‌های تخصصی برگزارخواهد شد.

طرح توسعه جامعه محلی: تسهیلگری و توسعه نهاد

در توسعه جامعه محلی دو مفهوم تسهیلگری و نهادسازی بسیار مهم است. در راستای همین امر تعریف و اجرایی شدن ۲ پروژه در حال پیگیری است.

۱-توان‌افزائی تسهیلگران بومی با رویکرد کسب وکار

بنیاد در این ماه دست به طراحی پروژه‌ای به نام «توان‌افزایی تسهیلگران بومی» در استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و خوزستان زده‌است. آنچه از این پروژه انتظار می‌­رود تلبور جمع‌بندی همه فعالیت­‌های سال‌های گذشته و ماحصل داشته‌های علمی و تجربی در قالب توان‌افزایی تسهیلگرانی است که بصورت جمعی بتوانند عامل توسعه در بوم خود باشند. برای اجرایی شدن فاز اول این پروژه در این ماه ۱۰ جلسه گفتگو با کارشناسان بنیاد، صاحب نظران این حوزه و تسهیلگران صاحب تجربه در استان‌های یاد شده برگزار شده است. رویکردهای کلان، بسترهای آموزشی آنلاین و سایر ارکان طرح در حال تکمیل است. براساس برنامه ریزی های انجام شده انتظار می­‌رود در ماه­های پیشرو طرح به مرحله اجرا برسد.

۲-تجهیز خانه هدی نگور با همیاری و همت جمعی

به دنبال راه اندازی خانه هدی نگور در ماه گذشته و واگذاری چرخ خیاطی به این نهاد توسط طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، در گام بعد تجهیز امکانات اولیه برای فعالیت زنان در برنامه کاری بنیاد قرار گرفت. با همراهی حامیان مالی، مبلغ ۲۴۸٫۲۰۰٫۰۰۰ریال برای تامین تجهیزات خانه هدی نگور جمع آوری و تجهیزات اولیه مورد نیاز خانه هدی نگور تامین شد. در حال حاضر زنان عضو این نهاد مشغول تولید ماسک و نیز دوخت سفارشات لباس‌های محلی هستند و امیدواریم متناسب با پیشرفت کار و پایدار شدن فعالیت‌هایشان بتوان کارگاهی مجهزتر برای فعالیت این بانوان توانمند ایجاد شود.

بنیاد و فعالیت­های بین المللی

در واحد بین الملل گزارشی را از شیوه مدیریت بحران کرونا در بنیاد به عنوان یک سازمان مدنی، همچنین فعالیت‌های بنیاد در طرح‌های توسعه جامعه محلی، توان‌افزایی جوانان، اتاق کارآفرینی مدارس، و بخش پژوهش را به زبان انگلیسی تهیه شد. این گزارش که «اتکا به حمایت های جماعت-محور» نام دارد در فراخوان سازمان ملل برای ثبت تجربه زیسته سازمان‌های جامعه مدنی و پاسخ آنها به همه‌گیری کوید-۱۹ ثبت شده است. می‌توانید این گزارش را در بخش انگلیسی وب سایت به آدرس https://foundationed.ir/en/archives/151 مطالعه کنید.