skip to Main Content
  حمایت
ویدئو: ارائه بنیاد توسعه کارآفرینی در نشست سالانه مقام زن سازمان ملل متحد CSW65 (2021)

ویدئو: ارائه بنیاد توسعه کارآفرینی در نشست سالانه مقام زن سازمان ملل متحد CSW65 (2021)

کمیسیون مقام زن یکی از ارکان فرعی شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد است. شورای اقتصادی و اجتماعی نیز یکی از ارکان اصلی سازمان ملل متحد است. این کمیسیون در سال ۱۹۴۶ با رسالت اصلی ارائه توصیه‌ها و گزارشاتی به شورا در مورد وضعیت زنان و با هدف تلاش در راستای برابری جنسیتی زنان و کمک به پیشرفت آنها تاسیس شد و سالانه نشستی ۱۰ روزه در مقر اصلی سازمان ملل در نیویورک برگزار می‌کند و در آن به بررسی فعالیت‌های آن سال می‌پردازد. هرساله یک موضوع اصلی برای اجلاس انتخاب می‌شود و در انتهای جلسات با توجه به موضوعات مطرح شده فعالیت‌هایی تعریف می‌شود. این کمیسیون در مجموع نقش تصمیم گیری با ضمانت اجرایی ندارد اما فعالیت های آن بسیار تاثیرگذار است. امسال به دلیل استمرار پیامدهای بیماری کووید-۱۹ امکان حضوری بودن رویدادها وجود ندارد و از این جهت  رویداد امسال به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

موضوع نشست امسال مشارکت کامل و موثر زنان و تصمیم‌گیری آنها در زندگی عمومی، و همچنین از بین بردن خشونت، برای دستیابی به برابری جنسیتی و توانمندسازی همه زنان و دختران  است. این از تاریخ  ۱۵ تا ۲۶ مارس ۲۰۲۱ (۲۵ اسفند تا ۵ فروردین) برگزار شد. بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان دارای مقام مشورتی سازمان ملل است و هرساله تلاش می‌کند تا در این نشست حضور پیدا کند. دربخش رویدادهای جانبی سازمان ملل، بنیاد رویدادی با عنوان توان‌افزایی، شبکه‌سازی و اتکا به تسهیلگران بومی؛ استراتژی بنیاد توسعه کارآفرینی در مواجهه با همه‌گیری کووید-۱۹ دارد. این برنامه در تاریخ  ۱۷ مارس ۲۰۲۱ برابر با ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۰۰ صبح در پلتفرم زوم بصورت مجازی برگزار شد.

در این ارائه مرضیه احرار کارشناس امور بین الملل و شیما وزوایی مدیر ارتباطات بعد از معرفی اجمالی بنیاد و طرح توسعه جامعه محلی در سیستان و بلوچستان و خوزستان، همچنین اشاره به مواجهه بنیاد به عنوان یک سازمان مردم نهاد در بحران کرونا، به نمایندگی از تیم طرح تسهیلگران معیشت پایدار این طرح را به عنوان ابتکار بنیاد برای توان‌افزایی و ایجاد پیوند میان تسهیلگران محلی از راه آموزش اجتماع‌محور آنلاین در دوران همه‌گیری کووید-۱۹ معرفی و تشریح کردند.

می‌توانید ویدئو کامل این ارائه را در آپارات اینجا ببینید.

اگر از قبل در این رخداد ثبت نام کرده بودید، می‌توانید اطلاعات مربوط به پنل بنیاد توسعه کارآفرینی و ارائه تیم را در وب سایت رسمی NGO CSW اینجا ببینید.