skip to Main Content
  حمایت
بنیاد در مهر

بنیاد در مهر

مهرماه در بنیاد به برنامه‌ریزی برای سفرهای میدانی به سیستان و بلوچستان گذشت. بعد از نیازسنجی‌های انجام شده، گفتگوها و رایزنی‌های صورت گرفته، پروژه توسعه جامعه محلی بنیاد به زابل وارد خواهد شد.

تیم بنیاد از آبان‌ماه سفرهای میدانی به زابل را آغاز خواهد کرد.

 

اختتامیه فاز دوم پروژه یادگیری مشارکتی تسهیلگران معیشت پایدار:

خرداد ماه امسال فاز دوم طرح یادگیری مشارکتی تسهیلگران معشیت پایدار با حضور ۴۲ نفر از تسهیلگران منتخب از استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان، خراسان جنوبی، تهران، ایلام و کرمان و چهارمحال و بختیاری  آغاز شد و مسیر یادگیری و تمرین با مخاطبان پیموده شد. سپس محله‌های منتخب توسط آنان جهت شناخت انتخاب شد، در این مرحله مخاطبان با راهنمایی اساتید دارایی‌های محله‌های منتخب خود را شناسایی کرده و سعی کردند ذینفعان پروژه‌های توسعه محلی را تحلیل کنند، با ویژگی‌های گروه‌های خودیار آشنا شدند و سراغ بحث سنگین و جذاب زنجیره ارزش رفتند و نگاهی هم بر مهارت سواد مالی داشتند و نهایتا در یک پنل روی برخی از چالش‌های تسهیلگران معیشت پایدار صحبت شد.

روز سه شنبه ۴ آبان ماه اختتامیه طرح با حضور تیم اجرایی پروژه، حسین اکبری از اعضای هیات مدیره بنیاد و شرکت‌کنندگان برگزار شد. در اختتامیه علاوه بر ارائه گزارش طرح تسهیلگران درباره تجربه خود از حضور در طرح صحبت کردند.

در نهایت ۳۹ تسهیلگر محلی از ۸ استان کشور در این فاز مشارکت داشتند. ۳۷ ساعت مشارکت جمعی در فضای اسکای روم و ارائه ۸ سر فصل آموزشی توسط دکتر سعید مدنی، محمد کاظم متولی، ناصر نوربخش، دکتر زهرا رهایی، بهروز احمدزاده، محمد اسکندری، و یک نشست تخصصی با حضور ژیلا مدنی، فائزه درخشانی، ندا شمس و افشین خاکی از جمله دستاوردهای این پروژه بود.

گفتگوی هفتم از مجموعه در مسیر پایدار:

توسعه فردی و اجتماعی کودکان و نوجوانان در بستری جمعی

در این گفتگوی زنده اینستاگرامی مرضیه احرار و کلثوم بزی از تسهیلگران بنیاد با دو نوجوان از گروه نگین که در طرح «توسعه فردی اجتماعی نوجوانان محله‌های همت آباد و شیرآباد زاهدان» مشارکت فعال داشتند درباره رویاها، چشم‌اندازها، و دستاوردهای آنان در دوره و چگونگی شکلگیری گروه نگین (فرزندان خانه هدی) بحث و گفتگو کردند. می‌توانید این گفتگو را از اینجا تماشا کنید.

 

شرکت در سه گفتگوی زنده اینستاگرامی با موسسه افرا و انجمن زنان کارآفرین:

در راستای ترویج کار و ماموریتمان و برای توسعه ارتباطات بنیاد، در مهرماه علاوه بر فعالیت‌های اجرایی در سه نشست اینستاگرامی به مناسبت روز جهانی استاندارد، روز جهانی دختر، و روز جهانی سازمان ملل شرکت کردیم.