skip to Main Content
  حمایت
بنیاد در آذر

بنیاد در آذر

آغاز دوره یادگیری مشارکتی تسهیلگران معیشت پایدار- دور دوم

دوره یادگیری مشارکتی تسهیلگران معیشت پایدار برای بار دوم و اینبار در یک دوره سه ماه منسجم برای ۴۸ نفر از تسهیلگران فعال در حوزه تسهیلگری کسب و کار در حال برگزاری است. در این دوره که از روز سیزدهم آذر ماه ۱۴۰۰ بصورت مجازی آغاز شده است، پذیرای تسهیلگرانی از استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خوزستان و تسهیلگرانی از سایر استان‌ها همچون تهران، بوشهر، گیلان، و کرمان هستیم. افتتاحیه این دوره در روز شنبه ۱۳ آذر ماه با حضور آقای سعید مدنی، مدرسان دوره، چند تسهیلگر از دوره قبل و شرکت کنندگان دوره ۲# برگزار شد. در حال حاضر پنج جلسه از سری کارگاه‌های این دوره برگزار شده است. همچنین مدرسانی که در این دوره بنیاد را در برگزاری کارگاه ها همراهی می‌کنند: زهرا رهایی، گلی احمدی فرد، ابوالفضل وطن پرست، محمدکاظم متولی، ناصر نوربخش، و شهریار حسین بر هستند.

 

برگزاری نشست آنلاین بررسی تجارب و چالش­‌های توانمندسازی اقتصادی زنان

نشست آنلاین بررسی تجارب و چالش­‌های توانمندسازی اقتصادی زنان در بستر جوامع محلی توسط بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان با همکاری معمارنت و مرکز مطالعات و تحقیقات دانشگاه تهران در تاریخ ۲۰ آذر ۱۴۰۰ با حضور تعداد کثیری از مهمانان برگزار شد. در این نشست جناب آقای دکتر پویا علاءالدینی (رئیس موسسه مطالعات سیاست‌گذاری و تعاون دانشگاه تهران)، محمد سالاری (پژوهشگر اجتماعی و اقتصادی و مسئول بخش شهر معمارنت)، دکتر مریم کهن سال (پژوهشگر ارشد دانشگاه فنی برلین)، دکتر منیژه مقصودی (مدیر کارگروه مطالعات عشایری و زنان در مرکز مطالعات و تحقیقات زنان دانشگاه تهران)، دکتر عبدارازق کاکار (فعال اجتماعی در حوزه توانمندسازی زنان در پاکستان)، ندا شمس (مدیر عامل بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان) و مرضیه حسن زهی (مدیرعامل خانه هدی زاهدان) به عنوان سخنرانان جلسه حضور داشتند.

 

با تسهیلگران معیشت پایدار #۱ خداحافظی نکردیم!

برای حفظ و گسترش شبکه ارتباطی تسهیلگران در این حوزه، نشست‌های منظمی از آذر ماه در نظر گرفته شد. بدین ترتیب که چهارشنبه هفته اول هر ماه نشست‌های بیان تجارب و درس‌آموخته‌ها و چهارشنبه هفته سوم هر ماه به جمع خوانی منابع مرتبط با این حوزه اختصاص یافت.

جلسه اول هر دو نشست در آذر ماه برگزار شد.

آقای محسن مهدی زاده از اصفهک استان خراسان جنوبی تجارب و درس‌آموخته‌‌های خود را در راه‌اندازی بو‌م‌گردی با رویکرد توسعه جماعت محور طرح کردند.
همچنین در نشست کتابخوانی فصل‌های سوم، پنجم و هفتم خودآموز جعبه ابزار باهمستان مورد نقد و بررسی قرار گرفت.