skip to Main Content
  حمایت
بنیاد در خرداد

بنیاد در خرداد

هم‌زی: در ماه خرداد، توسعه جامعه محلی، باز هم در رأس فعالیت‌های بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان بود. از حضور در این جوامع و شروع آموزش‌های اجتماعی گروه‌های خودیار تا برگزاری دوره‌های آموزشی برای جوانان و نوجوانان فعال در گروه نگین و در نهایت، آغاز برگزاری سلسله نشست‌هایی تئوریک در رابطه با مفهوم «توسعه جامعه محلی» در دفتر بنیاد در تهران.

مانند همیشه، دغدغه اجتماعی، اعتقاد به برخورداری تمامی  جوامع از رفاه و آسایش، ایمان به توان و داشته‌هایمان و نگاه  به آینده‌ای برای سربلندی ایران و ایرانی  موتور محرک  ما در  این مسیر است.

گروه نگین

جوانان و نوجوانان

گروه نگین و نوشتن خلاق

بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان با همراهی خانه‌های هدی، همچون سال‌های گذشته برنامه‌هایی را برای اعضای گروه نگین با توجه به گروه‌های سنی مختلف برنامه‌ریزی کرده است. یکی از فعالیت‌هایی که در خردادماه آغاز شد، کارگاه «نوشتن خلاق» برای کودکان ۷ تا ۱۱ سال خانه هدی همت‌آباد بود. این سری کارگاه‌ها برای هر دوخانه هدی همت‌آباد و شیرآباد برنامه‌ریزی شده است. در کارگاه اول که در روز چهارشنبه ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۱ برگزار شد، ۱۵ نفر از اعضای ۷ تا ۱۱ سال گروه نگین حضور داشتند. همچنین دو نفر از اعضای بالای ۱۸ سال گروه نگین، در برگزاری این کارگاه مشارکت کردند.

گروه نگین

جوانان و نوجوانان

زابل

توان افزایی

آغاز آموزش‌های اجتماعی گروه‌های خودیار در زابل

از زمان  ورود بنیاد به شهر زابل از آبان ماه سال گذشته تاکنون دو گروه خودیار از زنان جامعه محلی زابل تشکیل‌شده است لازم به ذکر است گروه‌های خودیار برای انجام امور زیر تشکیل‌شده‌اند:

شناخت بیشتر زنان محله به یکدیگر، شناخت بیشتر زنان نسبت به مهارت­ها و توانایی خود، تشکیل گروه به منظور تولید مشترک یک محصول یا خدمت، تشکیل گروه به منظور فروش گروهی یک محصول، آموزش دسته‌جمعی، پس‌انداز گروهی، وام برای تأمین نیازهای کسب‌وکار مشترک

با شکل‌گیری اولیه این گروه‌ها تیم تسهیلگری بنیاد در سفر خرداد خود سعی کرد با برگزاری نشستی با این زنان درباره مفهوم نیاز، نیازسنجی، دارایی سنجی و گروه و تیم مقدمات آموزش‌های اجتماعی را فراهم سازد.در سفرهای بعدی بنیاد تلاش خواهد کرد با کمک خود اعضای گروه‌های خودیار صندوق پس‌انداز خرد تشکیل دهد.

زابل

توان افزایی

توسعه جامعه محلی

کمال اطهاری

برگزاری اولین نشست تخصصی توسعه جامعه محلی
واحد پژوهش بنیاد نیز در راستای پیشبرد پروژه‌های پژوهشی، فعالیتی در قالب تدقیق مسئله و تعریف عملیاتی از پژوهش‌های مورد نظر شامل ترسیم زنجیره ارزش نهاد خانه هدی، الگوی ارزیابی اثربخشی طرح‌های توسعه جامعه محلی سمن‌ها  و تدوین فرهنگ اصطلاحات توسعه جامعه محلی داشته است.

همچنین این واحد در خرداد ماه اقدام به برگزاری اولین نشست تخصصی توسعه جامعه محلی با حضور بیش از ۳۰ نفر از صاحبان دانش و تجربه در این عرصه شامل اساتید دانشگاه در رشته‌های جامعه‌شناسی، اقتصاد، سیاست‌گذاری رفاه و توسعه، کنشگران جامعه مدنی، حامیان مالی و واحد مسئولیت شرکت‌ها، کارشناسان نهاده‌ای دولتی فعال در جامعه محلی و مشاوران کسب‌وکار و کارآفرینی کرد و حالا در حال آماده‌سازی مقدمات برگزاری دومین نشست از این سلسله نشست‌ها است.

توسعه جامعه محلی

کمال اطهاری