skip to Main Content
  حمایت
بنیاد در دی‌ماه: آغاز فصل جدید برای بنیاد

بنیاد در دی‌ماه: آغاز فصل جدید برای بنیاد

با آغاز فصل جدید و ورود به دی‌ماه بنیاد نیز فصلی جدیدی را در ساختار مدیریتی خود تجربه کرد. ندا شمس یکی از کارشناسان با سابقه بنیاد که سال­ها در طرح توسعه جامعه محلی فعال بود، از این پس همراهی و حضور خود را به عنوان مدیر عامل در بنیاد ادامه خواهد داد. جوانی و در عین حال تجربه بیش از هشت سال حضور در بنیاد از ویژگی‌های مدیر عامل جدید بنیاد است. خانواده بنیاد ضمن یادآوری  و قدردانی از نقش مهم و تاثیر گذار مدیر عاملان قبلی خانم فیروزه صابر و آقای ناصر براتی امیدوار است این فصل جدید را با انرژی مضاعفی آغاز کند.

طرح توان افزائی جوانان: در آغاز فصلی جدید «طرح ملی مسیر کسب و کار من به پایان آمد این دفتر حکایت همچنان باقی ست»

فصلی دیگر از قصه طرح ملی مسیر کسب و کار من که با هدف توان افزائی جوانان با رویکرد کسب وکار و کارآفرینی  توسط این بنیاد و با حمایت معاونت امور زنان و خانواده از سال ۱۳۹۶ آغاز شده بود در هفته اول دی  با برگزاری اختتامیه فاز تکمیلی پایان یافت.در این طرح حدود ۳ هزار جوان در سراسر کشور با مفاهیم اولیه کسب وکاروکارآفرینی آشنا شدند و حدود ۳۰۰ جوان منتخب آموزش‌های تکمیلی را پشت سر گذاشتند و برای عملی ساختن و یا توسعه کسب وکارهای خود آماده شدند.

اما ما در بنیاد بر این باوریم تنها فصلی از این پروژه به پایان رسیده و هم اکنون زمان آن است که با کمک نهادهای دولتی مرتبط، بخش خصوصی و نهادهای مدنی و سازمان مردم‌نهاد برای ایجاد و توسعه کسب و کارهای جوانان منتخب تلاش را آغاز کنیم. جوانانی که علی رغم شرایط پیچیده کسب وکار در کشورمان امیدوارانه  قدم در راهی دشوار گذاشته­‌اند.

اتاق کارآفرینی مدارس :دی ماه فصل امتحانات دانش آموزان و فصل آموزش معلمان

در دی ماه تیم اتاق کارآفرینی بنیاد کارگاه‌های آموزشی اتاق کارآفرینی مدارس را به منظور ترویج و نهادینه سازی آن برای ۱۸ نفر از معلمان خراسان جنوبی در شهرستان‌های قائن، سرایان و بیرجند برگزار نمود. همکار بومی بنیاد در برگزاری این کارگاه بنیاد فرهنگی سپهر قائن بوذ.

مطالعه بازار و طراحی ارزش، حل خلاقانۀ مسئله و بوم مدل کسب و کار از جمله کارگاه‌های برگزار شده در این رویداد بود.

اتفاق قابل توجه در این دوره اعطای امتیاز دورۀ ضمن خدمت به معلمان شرکت کننده در کارگاه ها با همکاری گروه کارآفرینی استان بود.

توسعه جامعه محلی: فصل همیاری

خانه هدی (هنر، دانش و یاری) چابهار در آذرماه امسال افتتاح شد هدف از افتتاح این خانه کمک به توان افزائی زنان در مقیاس محله با رویکرد کسب وکار پایدار جمعی است هم اکنون در این نهاد دوره های مهارت حرفه ای برگزار می‌گردد. در هفته دوم دی ماه گروه‌های خودیار زنان دشتیاری در خانه هدی چابهار حضور یافتند تعامل با یکدیگر و هم آموزی از اهداف این بازدید بوده است. امید است در آینده‌ای نزدیک شاهد راه‌اندازی خانه هدی دشتیاری باشیم.