skip to Main Content
  حمایت
بنیاد در بهمن‌ماه

بنیاد در بهمن‌ماه

توسعه جامعه محلی: خانه­‌ای برای خانه هدی

آذر ماه امسال بود که تعدادی از حامیان و همراهان همیشگی بنیاد به زاهدان سفر و از خانه هدی بازدید کردند در همین سفر یکی از همراهان بنیاد ابزار تمایل کرد یک مکان برای اهالی این خانه پر از مهر بخرد تا زنان و نوجوانان توانمند خانه هدی محلی ثابت برای ادامه فعالیت­‌های خود داشته باشند. این اتفاق یعنی خرید خانه در بهمن ماه افتاد و قرار است به همت حامیان تجهیز شود و در کنار فعالیت‌های زنان خانه هدی، فعالیت‌های گروه نگین که شامل تعدادی از بچه‌های ۶ الی ۲۵ سال محلات حاشیه نشین شیرآباد و همت‌آباد است در این خانه متمرکز شود.

اتفاق دیگری که برای پروژه توسعه جامعه محلی افتاد این بود که بنیاد چندین کارگاه تسهیلگری به منظور نیاز سنجی آموزشی و تحصیلی گروه نگین برگزار کرد. هدف اصلی از برگزاری این کارگاه کمک به توسعه فردی و اجتماعی فرزندان خانه هدی (گروه نگین) است.

 

توان افزائی جوانان : فارغ از اجرا و تلاش برای بازبینی محتوای طرح و رسیدن به یک مدل

پروژه اجرایی طرح توان افزائی جوانان امسال طرح ملی مسیر کسب و کار من بود که یک سال کاری پر فشار اما پر از درس آموز را برای تیم این پروژه رقم زد با تمام شدن فصل اجرایی این پروژه در دی‌ماه، با فراغتی که گروه اجرا پیدا کرد تصمیم بر این شد با کمک یک تیم متخصص از اساتید و مشاورین حوزه کسب و کار روی محتوا و شیوه اجرای طرح بازبینی و مدلی برای این پروژه طراحی شود به همین منظور هم  اولین جسله این گروه در بهمن‌ماه برگزار شد و نقشه‌ای برای ادامه مسیر طراحی گردید.

 

اتاق کارآفرینی مدارس: ادامه مسیر توان افزائی معلمان و حضور فعال در سیستان و بلوچستان

طرح اتاق کارآفرینی مدارس معلمان را یک رکن اصلی برای اجرای این طرح‌ها در مدارس می­‌داند به همین دلیل هم چند سالی است روی آموزش معلمان متمرکز است به همین منظور هم در بهمن ماه  کارگاه « نحوه اجرای رویداد کارآفرینی و تمرین کسب و کار دانش آموزی (اُکام)» برای معلمان و تسهیلگران طرح اتاق کارآفرینی مدارس در شهرستان‌های هامون، چابهار و شهر جالق شهرستان سراوان را برگزار کرد. این کارگاه آموزش‌های لازم برای طراحی یک کسب و کار را با ادبیاتی ساده به معلمان ارائه داد تا بتوانند رویداد اُکام را برای دانش‌آموزان برگزار کنند.

این کارگاه ها برای هر شهر به مدت ۱۲ ساعت و برای ۳۷ نفر از معلمان و تسهیلگران شهرها و مناطق هامون، نصرت آباد، جالق، مهرستان، گشت، چابهار و دشتیاری برگزار شد.