skip to Main Content
  حمایت
کمپین هدی: خانه‌ای دیگر برای هنر، دانش، یاری

کمپین هدی: خانه‌ای دیگر برای هنر، دانش، یاری

تشکیل کمیپن هدی برای تامین مالی جمعی تجهیز خانه هدی همت‌آباد در حاشیه زاهدان یکی از باورهای ما به قدرت جمع برای خلق زیبایی است. یاری هرچند اندک شما می­‌تواند سال جدید و متفاوتی را برای اهالی خانه هدی رقم بزند.

 

فضایی برای توسعه مهارت‌های فردی و اجتماعی کودکان و نوجوانان گروه نگین

زمانی برای افزایش عاملیت و توان زنان بلوچ برای رسیدن به استقلال اقتصادی

 

باهم برای خلق امید، برای تغییر و زیستی شایسته

 

زنان خانه هدی:

خانه هدی را گروه‌های خودیار زنان بلوچ اداره می‌کنند؛ نهادی پایدار، جماعت‌محور، و بومی در سیستان و بلوچستان است که امروز بعد از سالها تلاش این زنان، تیم بنیاد، و تسهیلگرانش پشت دری فیروزه‌ای‌ در شیرآباد، حاشیه شهر زاهدان، فضایی جمعی، امن، و پرامید است که توسط زنان و دختران بلوچ و برای زنان و دختران بلوچ اداره می‌شود. فعالیت‌های سوزن‌دوزی راهی برای تامین معیشت این زنان و خانواده‌هایشان است. آنها در طول این چندسال توانسته‌اند محصولاتشان را در سیستان و بلوچستان بفروشند، در تهران نمایشگاه‌هایی برگزار کنند، و حتی با سازمان‌ها و گروه‌های دیگر همکاری کنند. خانه هدی جایی‌ست که رنگ‌ها و نقش‌های بومی و آموزش آن به زنان دیگر نه تنها به تامین درآمد، بلکه به راهی برای عاملیت، آگاهی اجتماعی، و خلق امید تبدیل شده‌است.

 

می‌خواهیم با اراده زنان شیرآباد و کمک شما خانه‌ای دیگر را در محله همت‌آباد زاهدان تاسیس کنیم.

با یاری یکی از حامیان مالی بنیاد، خانه هدی توانسته فضایی را در محله همت‌آباد حاشیه زاهدان خریداری کند. کمپین هدی با یاری شما هزینه تجهیز این خانه را تامین خواهد کرد.

فرزندان خانه هدی (گروه نگین):

وقتی زنان محله برای فعالیت اقتصادی و سوزن‌دوزی دور هم جمع می­‌شدند فرزندانشان نیز آنان را همراهی می‌­کردند. کم‌کم در کنار تعریف فعالیت‌­های توان‌افزائی زنان برنامه‌هایی نیز با هدف توسعه فردی، تحصیلی و اجتماعی برای این کودکان تدارک دیده و گروهی از کودکان و نوجوانان جامعه محلی به نام «نگین» شکل گرفت. بچه‌های گروه نگین در کارگاه‌های مختلف آموزشی و مهارت‌آموزی شرکت می‌کنند، از حمایت تحصیلی و اجتماعی برخوردار می‌شوند، صندوق پس‌انداز خرد تشکیل می‌دهند، و حتی داستان و کتاب می‌نویسند. با یاری شما، برای اولین بار در همت‌آباد خانه‌ای امن و مجهز برای فعالیت، آموزش، و رشد خواهند داشت.

 

همت‌آباد کجاست و وضعیت آن چگونه است؟

همت‌آباد محله‌ای به شدت کم‌برخوردار واقع در منتهی‌الیه شمالی حاشیه شهر زاهدان است که از جنوب شیرآباد  منتهی می‌شود.

تا چندسال قبل این محله به‌عنوان یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان زاهدان شناخته می‌شد اما پس از گسترش محدوده زاهدان به سمت شمال، در شهر ادغام شد. درحال حاضر همت‌آباد به دو بخش فرهنگی و قومیتی تقسیم می‌شود که در یک بخش، ساکنان قدیمی‌تر و مالکان زمین‌های کشاورزی و در بخش دیگر آن، مهاجران تهیدست که عمده فعالیت آن‌ها کارگری و تعمیرکاری است زندگی می‌کنند.

طی ۱۵ سال گذشته و بواسطه پی‌گیری‌های نهادهای محلی، بسیاری از ساکنان همت‌آباد به برق دسترسی دارند اما همچنان لوله‌کشی آب و دسترسی به تلفن ثابت و گاز  شهری در این محدوده با محدودیت‌های زیادی مواجه است.

چگونه می‌توانیم کمک کنیم؟

کمک‌های مالی خود را، هرچقدر که در توانتان هست، به ما برسانید. می‌توانید از شماره حساب و یا شماره کارت زیر استفاده کنید. در این کمپین از شفافیت مالی ۱۰۰ درصدی استفاده خواهیم کرد و شرح دقیق کمک‌های دریافت‌شده و مسیر خرج شده‌ی آن را از همین وب‌سایت و کانال‌های ارتباطی بنیاد در شبکه‌های اجتماعی اعلام خواهیم کرد. می‌توانید دقیقا به ما بگویید که علاقه دارید مبلغ حمایتی‌تان در کجا و برای خرید چه اقلامی استفاده شود. برای ما یا به صورت پیام مستقیم در اینستاگرام foundationed@ و یا از طریق فرستادن پیام واتس‌اپی به شماره ۰۹۱۲۳۸۷۷۹۶۲ بنویسید و فیش پرداختی‌تان را ارسال کنید.

 

هزینه مورد نیاز و شرح جزئی تجهیزات:

جمع کل: ۶۱۰,۱۰۰,۰۰۰ ریال

شرح جزئی تجهیزات مورد نیاز و قیمت‌های آنها را از اینجا دانلود کنید.

هدیه قدردانی:

برای همراهان و همدلانی که از ۳۰۰۰۰۰ تومان به بالا به کمپین هدی اهدا کنند، هدیه‌ای سوزن‌دوزی شده توسط زنان خانه هدی ارسال خواهد شد.

از میان تمام حامیان‌مان و به قرعه، یک نفر را به عنوان شاهد و مهمان ویژه‌ی بنیاد در افتتاح خان هدی که با مشارکت اعضا خانواده بنیاد و خانواده خانه هدی برگزار خواهد شد به زاهدان خواهیم برد.

درباره ما

بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان سازمانی مردم‌نهاد، مستقل، و غیرانتفاعی است که از سال ۱۳۸۴ با هدف نهادسازی و ترویج و توسعه کارآفرینی در بین نوجوانان، جوانان و زنان و سازمان‌های مردم نهاد در گستره جغرافیایی ایران با اولویت ترجیحی مناطق برخوردار (به خصوص سیستان و بلوچستان، خوزستان، و خراسان جنوبی) فعالیت می‌کند. رویکردهای کلیدی بنیاد برای انجام این ماموریت توانمندسازی، تسهیل‌گری و حمایت‌گری است. بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان برای تحقق این ماموریت از طریق آموزش، پژوهش، مشاوره و ترویج عمل می‌کند. بنیاد همچنین مقام مشورتی سازمان ملل را داراست.

 

باهم‌دلی و هم‌بستگی،

به پیشواز آینده می‌رویم.

 

خانواده بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان

 

 

گالری عکس: