skip to Main Content
  حمایت
سلسله وبینارهای استمرار کسب و کارهای خرد و کوچک

سلسله وبینارهای استمرار کسب و کارهای خرد و کوچک

بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان سلسله وبینارهای استمرار کسب و کارهای خرد در بحران کرونا را با حمایت دیجی‌کالا برگزار می‌کند.

هرچند بحران اقتصادی حاصل از شیوع بیماری کرونا یک بحران جهانی است که ابعاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به خود گرفته است، اما مهمترین بعد این بحران بعد اجتماعی-اقتصادی آن است، که از یک طرف شرایط کار را برای صاحبان کسب‌وکار بسیار سخت و از طرف دیگر اتخاذ سیاست‌های حمایتی را برای دولت‌ها پیچیده کرده است.
برای جلوگیری از سهمگینتر شدن تبعات اجتماعی-اقتصادی بحران حاضر همه نهادهای دولتی ، خصوصی و غیردولتی وظیفه دارند با رصد دقیق تحولات، تحلیل واقع بینانه از وضع موجود و هم‌افزایی در پی یافتن راه حلی برای کاهش آثار مخرب شیوع این بیماری و اتخاذ موثرترین اقدامات حمایتی متناسب با نیاز صنایع مختلف باشند.

در این میان سازمان‌های مردم نهاد باتوجه به رسالت خود و نقش میانجیگری که عهده‌دار هستند در چنین بحران‌هایی وظایف سنگینی را از یک طرف به عنوان حامی در کنارمردم و از طرف دیگر به عنوان مشاور در کنار دولت بر دوش دارند. از این رو بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان با تمرکز بر کسب‌وکارهای خرد و کوچک و با استراتژی حمایت‌های مشاوره‌ای-آموزشی از آنها و کمک به تاب‌آوری این کسب‌وکارها پروژه‌ای را با عنوان استمرار کسب و کارهای خرد و کوچک با حمایت دیجی‌کالا تعریف و اجرایی نموده است. این پروژه شامل ۱۰ وبینار است که  با هدف ایجاد آگاهی نسبت به ابعاد بحران و چگونگی فرآیند تصمیم‌سازی در رابطه با استمرار کسب و کارها و توان افزایی صاحبان کسب و کار جهت شناسایی خدمات و محصولات سودآور قابل ارائه در بحران کنونی از میان سبد محصولات و خدماتی که تاکنون در بازارعرضه کردهاند، برنامه ریزی شده است. برای تولید محتوای کارگاه‌های اموزشی بنیاد سعی کرده است نیاز سنجی از مسائل و مشکلات صاحبان کسب‌وکارها به خصوص جوانانی که به تازگی کسب و کار خود را آغاز کرده‌اند و نیاز به همراهی آموزشی-مشاوره‌ای دارند انجام دهند و بر اساس سوالات و نیازهای آنان سرفصل کارگاه‌ها را تعریف کند.

این وبینارها از هفته آخر تیرماه تا پایان شهریور هر چهارشنبه عصر برای علاقمندان و صاحبان کسب‌وکارهای خرد برگزار و موضوعاتی همچون قوانین و مقررات کسب‌وکارها، دیجتال مارکتینگ، حسابداری، مدیریت سرمایه انسانی در مواقع بحران، تدوین استراتژی کوتاه مدت برای مدیریت بحران و… مطرح می‌شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام می‌توانید به واتس‌اپ بنیاد پیام دهید و ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

www.instagram.com/foundationed

۰۹۳۷۷۷۲۴۲۱۰