skip to Main Content
  حمایت
بنیاد در آذر

بنیاد در آذر

تسهیلگران معیشت پایدار قدم در راه گذاشتند

اجرای طرح یادگیری مشارکتی تسهیلگران معیشت پایدار در آذر ماه آغاز شد. پس از ۵ ماه پیگیری، برنامه‌ریزی، بهره‌گیری از مشاوران بومی و علمی و همچنین طراحی قالب و محتوای دوره، این طرح در هفته دوم آذر ماه وارد مرحله اجرا شد. افتتاحیه دوره بصورت مجازی در تاریخ ۱۵ آذر و با حضور منتخبین دوره از سه استان خراسان جنوبی، خوزستان و سیستان و بلوچستان، نمایندگان ۱۰ سمن بومی همراه، نمایندگان حامیان مالی، مشاوران و مدرسین طرح برگزار شد. در این دوره ۷۰ نفر از منتخبین طرح در قالب دو گروه شرکت دارند و طی ۲۵ نشست توسط ۱۳ مدرس در یک فرآیند تعاملی در حوزه مهارت‌های عمومی و تخصصی تسهیلگری معیشت پایدار به یادگیری و تبادل تجربه خواهند پرداخت.

کتاب برای کتابخانه کمب مرادآباد

به مناسبت هفته کتابخوانی و به درخواست کتابخانه کمب مراد آباد در سیستان و بلوچستان، با همت رحیم بلوچ فعال محلی ۳۶ کتاب خوب در حوزه ادبیات، اجتماعی، و علمی و آگاهی رساننده خریداری و برای دوستانمان فرستادیم. بهمن دارالشفایی روزنامه‌نگار و مترجم ما را در انتخاب نهایی و ارسال کتاب‌ها همراهی کردند.

اتاق کارآفرینی مدارس

درگیری معلمان جهت همنوا شدن با شرایط همه‌گیری و وضعیت ویژه آموزش و پرورش به همین دلیل از یکسو و لزوم بازنگری طرح اتاق کارآفرینی با توجه تجربیات پیشین و آسیب‌شناسی طرح از سویی دیگر، ضرورت بازاندیشی درباره اجرای این طرح در سال تحصیلی جدید را پر رنگتر کرد.
قرار است امسال با همکاری بنیاد توسعه فرهنگی سپهر نهاد محلی فعال در خراسان جنوبی، در این طرح بر دانش آموزان سال آخر هنرستان تمرکز شود و آموزش‌ها و مشاوره‌هایی را به عنوان مقدمه حضور آنان برای کسب‌وکار تدارک ببینیم.
جلسه‌ای با معلمان و مدیران علاقمند دو استان خراسان جنوبی و سیستان وبلوچستان برگزار و قرار شد با همراهی معلمان دانش آموزان مستعد ایجاد کسب وکار شناسایی شوند تا وارد پروسه آموزش و مشاوره شوند.

کلاس ماسک‌دوزی، مانتودوزی، و سوزن‌دوزی در خانه هدی نگور

این کلاس‌ها با همکاری مرکز فنی حرفه‌ای چابهار و بنیاد توسعه کارآفرینی برگزار شدند و زنان توانمند خانه هدی مهارت‌هایشان در این حرفه‌ها ارتقا دادند.

زنان خانه هدی چابهار هم در این ماه فعال بودند و توانستند برخی تجهیزات مثل چرخ خیاطی و میز اتو را برای کارگاه‌شان تهیه کنند.